ALPA Kids emotsioonide mängud

ALPA emotsioonide mängude lõimimine õppetegevusse

Alpa rakenduses on palju vahvaid hariva sisuga eesti keelseid mänge. Mängude lõimimine õppetegevustesse rikastab õppetegevusi ning pakub tavapärasele tegevusele vaheldust. Samuti aitab ekraaniväline tegevus kinnistada digimängus õpitut.

Videos käsitletakse ALPA emotsioonide teemalisi mänge ning nende lõimimist lasteaia õppetegevusse. Väikesel Päikesel on "Saa tunnetega sõbraks" programm, kust leiab palju põnevaid tegevusi emotsioonide teemal. Emotsioonide programmiga saab tutvuda https://digila.eu/courses/saa-tunnetega-sobraks-opetajale/ 

Koostööpartner: ALPA Kids

iRobot RT1 Root Coding robot

See esmaklassiline haridusrobot nimega IRobot Root RT1 peidab endas nii paljut, mida avastada. Selle roboti iseloomustamiseks jaoks jääb sõnadest väheks, aga siiski proovime Teile tutvustada seda ägedat sõpra.

Root on kujundatud ka neile, kes veel ei oska lugeda. Soovitame alates neljandast eluaastast, ning ülemist vanusepiiri polegi.

Rootiga on matemaatika ja arvutitunnid lõbusamad ja kaasahaaravamad, kui kunagi varem! Õppida programmeerima pole veel kunagi olnud nii lõbus ja kaasahaarav! Rooti saab kasutada Android, iOS, macOS, Windows ja Chrome OSil.

Komplekti kuulub: 1 Root robot, laadimiskaabel, 1 puhastuslapp, 2 markerit, kleepsud sihtkoha tähistamiseks või väljaku kujundamiseks, 1 volditav lamineeritud valge väljak (1 ruudu külje pikkus 16 cm), juhuks, kui valget tahvlit ei ole.

Koostööpartner: Robomiku

Matatalab Lite

Kes oleks uskunud, et nii väikese roboti tegevust juhib nii palju erinevaid andureid. Selle robotiga puhkavad silmad ja meeled on ärksad. Varajane kogemus pole tähtis – igaüks saab Matatalab Lite kasutamise kiiresti selgeks.

Matatalab Lite on sobilik vanusele 3+.

Kasuta Robomiku erinevaid Matatalab õppeväljakuid või meisterda ise ja kasuta robotit ka õppetegevustes. See robot ei ole lihtsalt puldiauto.

Matatalab Lite robotit saab juhtida kolmel erineval viisil:

  • Kontrollrežiim
  • Progerežiim
  • Andurirežiim

Lapsed saavad väga lihtsalt kontrollida roboti liikumist. Kontrolleri kaudu on võimalus sisestada käskude rida. Anduritega on võimalik panna robot reageerima valgusele ja teatud värvidele ning takistustele teel.

Toredat uudistamist!

Koostööpartner: Robomiku

RoboBloq rong

Ei mingit ekraani, puidust rööbastest laotud raudtee ja rong, mis pakub nii palju avastamist ja mängulusti! Rongi programeerimiseks on 19 värvikleebist, millest igal oma ülesanne. Paiguta kleebis sinna kuhu soovid ja vaata, mida rong, teeb kui sellest üle sõidab.

Sobilik lastele vanuses 3-8.

  • värvianduriga tuvastatav tegevus
  • mängib muusikat
  • oskab vältida takistusi
  • järgneb su käele

Tahad, et rong sõidaks kiiremini, puhu vilet, nagu hakkaks rong jaamast lahkuma ja vaata mis juhtub! Mängi koos sõpradega, sest seltsis on lõbusam!

Koostööpartner: Robomiku

Qobo matemaatika

Mitu tähte on taevas? Lugematu hulk? Aga võib olla kuus? Kas 1+1=2 või võrdub 3? Matemaatika võib mänguline ja lõbus olla - seda ta ongi, kui Teil on Qobo matemaatika laienduskomplekt!

Vanusele 3-8

  • Koosta arve 0-20-ni
  • Arvuta tehete kaupa ja lase Qobo-l kontrollida
  • Saa teada kumb number on suurem

Aseta Qobo stardijoonele ja asume matemaatikat õppima. Qobo tunneb numbreid ja märke ja kui ta jõuab tehte lõppu, ütleb ta sulle, kas sul oli õige vastus või pead uuesti proovima. Robot ise õiget vastust sulle ette ei ütle. Arvutada on võimalik arvudega alates nullist.

Eesti helindusega Qobo on autoriõigusega kaitstud. Helinduse muutmine, kopeerimine ja levitamine ilma Robomiku loata ei ole lubatud.

Qobo - Sinu truu kaaslane õppimisel ja mängimisel!

Koostööpartner: Robomiku

Teaduse võlumaa

2020 hooajal lisandus Väike Päike huviringide hulka Soomes Helsingi Ülikooli tadlaste poolt välja töötatud  Kide Science programm STEAM-õppe (teadus, tehnoloogia, inseneeria, probleemide lahendamise oskus ja matemaatika) arendamiseks.

Kujutlusvõimet ei saa eraldada väikese lapse õppimisest - õppimine vajab fantaasiat!

Kasutame STEM-õppe alusena väljamõeldud teaduse stsenaariume mängupõhises keskkonnas, kus täiskasvanud mängivad koos lastega. Vaatleme olukorda väikelapse vaatenurgast, et õppimisest kõige rohkem kasu oleks.

Lastel on võimalus õppimisel olla aktiivselt kaasatud, mängida tõelise teadlase rolli, kes lahendab tegelikke probleeme.

Supralandis elavate sõprade abistamiseks teeme praktilisi katseid. Praktiline õppimine on abstraktsete nähtuste ühendamiseks tegelike olukordade ja tegelike vaatlustega väga kasulik.

Katseid tehes keskendume loodusteaduste protsessioskuste õpetamisele ja teadusliku sõnavara ülesehitamisele. Loodusteaduste protsessioskuste õppimine on lastele kasulik faktiteadmiste õppimise asemel. Teaduslikult mõtlemise ja tegutsemise valdamine mõjutab sügavalt lapse võimet tulevikus õppida.

Kohtumiseni ja teadus on äge!

Märtsis 2021 alustas DigiLas veebis otseülekandena toimuv teadusring 5-8-aastastele lastele.
Tunnid leiab siit: Huviringid

Koostööpartner: Kide Science

Kindiedays

2020 hooaja algusest kasutavad Väike Päike lasteaiad ja lastehoiud oma igapäevatöö jagamiseks ja kaardistamiseks Soomes välja töötatud infosüsteemi Kindiedays. Õpetajatel on nüüd parem võimalus iga lapse individuaalset arengut jälgida ning lapsevanemat kaasata.

Lapsevanemad saavad reaalajas teavitusi oma lapse edusammudest ja rühmas toimuvast. Kõik tehtud tööd ja arenguetapid salvestuvad lapse isiklikku portfooliosse.

Lisaks õppetegevustest ülevaate saamisele, on Kindiedays hea vahend ka kogu muu vajaliku info koondamiseks:

  • Kindiedaysi kalender annab nii peredele kui õpetajatele hea ülevaate kõikidest eesolevatest väljasõitudest, teatritest ja nädala huviringidest.
  • Toidukordade alt saab vaadata kõiki nädalamenüüsid.
  • Sõnumite kaudu on võimalik suhelda nii üksikute kui kõikide vanematega korraga, samuti teiste õpetajatega.
  • Kõik lisatud fotod ja videod on mugavalt allalaetavad lapsevanema telefoni.

Väike Päike väärtustab iga lapse individuaalsust ja peab oluliseks kaasavat ning avatud haridussüsteemi. Kindiedaysi kasutuselevõtt hõlbustab lapsevanematele info jagamist nii iga lapse kohta üksikult kui terve rühma kohta korraga.

Koostööpartner: Kindiedays

Osmo Genius Kit mäng

Unikaalne ja õpetlik mäng, mis mõeldud lastele alates 5. eluaastast.

Sisaldab 5 erinevat mängu (App'id allalaetavad App Store'ist). Lae alla App, aseta iPad alusele ja kinnita adapter iPad'ile ning oledki vamis alustama!

Numbers - Praktiline mäng numbritega. Lapsed saavad numbriklotsidega koostada tehteid, mis arendab matemaatilist mõtlemist.

Masterpiece - muuda oma iPad imeliseks, interaktiivseks joonistustööriistaks. Mida iganes sa unistad, seda saad joonistada. Vaata videot SIIT.

Words - Erinevad vahvad sõnademängud. Arendab inglise keele oskust, kuna sõnad on ingliskeelsed.

Tangram - Puzzle mäng, mis sisaldab üle 500 erineva puzzle. Mängi üksi või tee võidu oma sõbraga.

Newton - Füüsika kohtub loova probleemide lahendamisega. Kasuta oma loovust ja leiuta asju nagu käsitsi maalitud korv, prillid, isa võtmed vms, mis juhivad kukkuvad pallid õigesse kohta.

Koostööpartner: Valge Klaar

Qobo – eestikeelne programmeeritav robotigu

Qobo on ekraanivaba  programmeerimist õpetav interaktiivne robot.

Sobilik lastele vanuses kolm kuni kaheksa eluaastat. Selle kaartidel põhinev ülesehitus ja mängulised ülesanded arendavad laste loogilist mõtlemist ning samal ajal annavad võimaluse oma kätega tegutseda.

Qobo’t on lihtne kasutada, see on intuitiivne ja ekraanivaba STEM- hariduslik õppevahend.

Vanusele 3-8

  • Programmeerimine läbi puslekaartide.
  • 3 mängurežiimi (puslerada, kaartide skännimine ning huvilistele ka arvutis programmeerimise võimalus).
  • Ja mis kõige tähtsam – Robomikust tellides saavad haridusasutused Qobo teo, mis räägib eesti keeles!

Eesti helindusega Qobo on autoriõigusega kaitstud. Helinduse muutmine, kopeerimine ja levitamine ilma Robomiku loata ei ole lubatud.

Koostööpartner: Robomiku